2004020557 |
Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global |
2021-2022 |
Assessorament. Secundària Obligatòria |
|
|
|
25/10/2021 - 15/5/2022 (30 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
INS de Santa Coloma de Gramenet |
|
c. Mossèn Jacint Verdaguer, 16 (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
ASST Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Assessorament a centres de secundària que vulguin aprofundir en treballar el currículum competencial i l'avaluació dels alumnes des d’una perspectiva global.
Es partirà d’un repte, pregunta o problema que el claustre vulgui resoldre. Aquest serà el punt de partida per consensuar els termes de l’assessorament. L'assessorament ha de servir per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius per resoldre el repte.
L’assessorament té una durada de 30 hores, 10 de les quals seran no presencials i la resta es farà de manera presencial o en format webinar.
Les sessions concretes, format i calendari s’establiran a principis de curs entre l’equip directiu i l’assessor (3 sessions 1r trim, 3 segon trim; 1 sessió maig).
|
| |
Objectius |
1. L’objectiu principal és assessorar el claustre del centre per resoldre el repte, pregunta o problema que el claustre ha formulat, per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius amb relació al currículum competencial des d’una perspectiva global. Aquest canvi ha de comportar la transformació de la pràctica docent del centre i ha de ser perdurable.
2. Afavorir la coordinació horitzontal, el treball col·legiat entre els àmbits i entre els equips de treball dels docents mitjançant la creació d’espais de reunió calendaritzats per poder-ho fer.
3. Promoure el debat entre els docents sobre metodologia i didàctica que afavoreix que l’alumnat aprengui de forma reflexiva i trobi significat i sentit per aprendre.
|
| |
Continguts |
•Anàlisi de models diversos i complementaris per gestionar el currículum dels diferents àmbits amb una perspectiva global que doni identitat al centre i respongui al seu projecte educatiu.
•Gestió i dinamització del treball col·laboratiu entre el professorat per implementar les accions de millora al centre que sorgeixen de donar resposta a la pregunta inicial per la que s’ha demanat l’assessorament.
•Metodologies, estratègies, formats de treball a l’aula, connexió entre àmbits i matèries, el treball globalitzat, etc.
• Aprofundir en l’ús de l’avaluació formadora i formativa, com a eina de seguiment i millora del procés d’aprenentatge competencial de l’alumnat.
|
| |
Observacions |
Caldrà preveure en els horaris pel curs 2021-2022 que l’assessorament pot requerir reunions amb tot el claustre o amb grups de professors més petits.
|
| |
Formador/a |
Betty Sintes
|
| |
Avaluació |
Aportar evidències d'haver desenvolupat les tasques i les accions relacionades amb els canvis metodològics i organitzatius que s'han acordat durant l'assessorament. També aportar evidències que els canvis perduraran més enllà de la durada de l'assessorament.
|
| |
Requisits de certificació |
Complir el programa de millora que es consensui amb l'Equip Directiu i el claustre. Assistència al 80% de les convocatòries dels equips de treball.
|
| |
Persones destinatàries |
El professorat del claustre del centre adscrit a l'assessorament
|
| |
E-mail |
mferna19@xtec.cat
|
| |
|
|