Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2004020557   Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global
2021-2022   Assessorament. Secundària Obligatòria
  
   25/10/2021 - 15/5/2022 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
   INS de Santa Coloma de Gramenet
   c. Mossèn Jacint Verdaguer, 16 (Santa Coloma de Gramenet) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Tipus activitat   ASST Assessorament en el currículum competencial des d'una perspectiva global
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Assessorament a centres de secundària que vulguin aprofundir en treballar el currículum competencial i l'avaluació dels alumnes des d’una perspectiva global.
Es partirà d’un repte, pregunta o problema que el claustre vulgui resoldre. Aquest serà el punt de partida per consensuar els termes de l’assessorament. L'assessorament ha de servir per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius per resoldre el repte.
L’assessorament té una durada de 30 hores, 10 de les quals seran no presencials i la resta es farà de manera presencial o en format webinar.
Les sessions concretes, format i calendari s’establiran a principis de curs entre l’equip directiu i l’assessor (3 sessions 1r trim, 3 segon trim; 1 sessió maig).
  
Objectius   1. L’objectiu principal és assessorar el claustre del centre per resoldre el repte, pregunta o problema que el claustre ha formulat, per desenvolupar els canvis metodològics i organitzatius amb relació al currículum competencial des d’una perspectiva global. Aquest canvi ha de comportar la transformació de la pràctica docent del centre i ha de ser perdurable.
2. Afavorir la coordinació horitzontal, el treball col·legiat entre els àmbits i entre els equips de treball dels docents mitjançant la creació d’espais de reunió calendaritzats per poder-ho fer.
3. Promoure el debat entre els docents sobre metodologia i didàctica que afavoreix que l’alumnat aprengui de forma reflexiva i trobi significat i sentit per aprendre.
  
Continguts   •Anàlisi de models diversos i complementaris per gestionar el currículum dels diferents àmbits amb una perspectiva global que doni identitat al centre i respongui al seu projecte educatiu.
•Gestió i dinamització del treball col·laboratiu entre el professorat per implementar les accions de millora al centre que sorgeixen de donar resposta a la pregunta inicial per la que s’ha demanat l’assessorament.
•Metodologies, estratègies, formats de treball a l’aula, connexió entre àmbits i matèries, el treball globalitzat, etc.
• Aprofundir en l’ús de l’avaluació formadora i formativa, com a eina de seguiment i millora del procés d’aprenentatge competencial de l’alumnat.
  
Observacions   Caldrà preveure en els horaris pel curs 2021-2022 que l’assessorament pot requerir reunions amb tot el claustre o amb grups de professors més petits.

  
Formador/a   Betty Sintes
  
Avaluació   Aportar evidències d'haver desenvolupat les tasques i les accions relacionades amb els canvis metodològics i organitzatius que s'han acordat durant l'assessorament. També aportar evidències que els canvis perduraran més enllà de la durada de l'assessorament.
  
Requisits de  certificació   Complir el programa de millora que es consensui amb l'Equip Directiu i el claustre. Assistència al 80% de les convocatòries dels equips de treball.
  
Persones  destinatàries   El professorat del claustre del centre adscrit a l'assessorament
  
E-mail   mferna19@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent